





FISHTAILS
Fichtales 'Vis op ijs' Albert Heijn XL | Pitch
Fishtales is het bedrijf van de gepassioneerde ondernemer Bart van Olphen die daarin zijn passie voor vis en zijn missie voor duurzaamheid kan combineren. De vis wordt gevangen door kleinschalige visserijen met zorg voor de natuur.
Fishtales lag al snel als verpakte vis in de schappen van Albert Heijn en in 2015 werd hem de mogelijkheid geboden om de klanten van deze supermarkt kennis te laten maken met zijn verse vis; een Fishtales shop-in-shop ‘vis op ijs’ waarvoor Sandenburg concept creation het eerste ontwerp voor Soendaplein Amsterdam gemaakt en gerealiseerd heeft.
Voor de nieuwe Albert Heijn XL op het Gelderlandplein* te Amsterdam wilde Fishtales een nieuw, meer passend bij de nieuwe Albert Heijn XL formule, een ‘vis op ijs’ concept waarvoor Sandenburg concept creation uitgenodigd was om aan de pitch* deel te nemen.
Uitgangspunten vanuit de briefing waren; passend in supermarkt, supermarkt 'vistaal', clean, fris en subtiel, iets upmarket uitstraling maar niet chique en 'jij doet mee' gevoel.
* De opdracht is aan een ander bureau verleend
* Helaas is Albert Heijn augustus 2017 gestopt met de shop-in-shops verse vis van Fishtales
Concept en ontwerp Sandenburg concept creation
Mijn rol* in deze pitch
Concept
3D ontwerp
Projectleiding design
Presentaties
*in dienst van Sandenburg concept creation